Idémaskinen


Vadan detta?

Posted in Annat av Robert Wensman på 12 januari 2010

Med tanke på att statistiken visar på en handfull besökare på denna blogg, så kanske det är dags att förklara vem jag är och vad jag har för planer.

Jag heter altså Robert Wensman, och min blogg kommer att handla om saker som jag tycker är intressant, nämligen politik och teknik. Jag anser nämligen att politik och teknik är de två faktorer som har störst potential att påverka samhället, och borde vara av intresse för varje person som är intresserad av samhällets framtid. Min politiska ideologi kan sammanfattas i tre begrepp:

  1. Naturresursdelning, det vill säga medborgarlön baserad på jordens naturresurser.
  2. Arbetskrediter, det vill säga avskaffandet av bankmonopolet med dess skuldpengar.
  3. Representativ direktdemokrati, varje persons rätt att representera sig själv i den högsta demokratiska församlingen.

Klicka i sidopanelen eller högst upp för att läsa mer om dessa begrepp.

En ambition jag har är att få ge ut en politisk bok som handlar om dessa begrepp. Jag har i skrivande stund skickat in ett manuskript till ett förlag, så nu får jag se om de nappar på det. Om jag lyckas med detta så kommer den här bloggen att vara den givna platsen där jag för en diskussion kring bokens innehåll, och bemöter eventuella kommentarer.

Välkommen till min blogg!

/Robert Wensman

Kommentera

